Spør legen: Saltvannsinnlegg for å jevne ut bryster

Saltvannsinnlegg for å jevne ut bryster

Er det dumt av meg å legge inn litt saltvannsinnlegg for å jevne ut bryster som har gått ned fra E-cup til en liten C-cup? De har blitt så slappe, men er jo egentlig så søte.. Jeg er 180 høy, og er nå normalt slank med mine 80 kilo, noe jeg ikke har vært med mine 127 kilo på det meste. Jeg er kraftig bygget, og det ser ikke så bra ut med bryster som henger i en alder av 31, og en ellers sprek kropp. Er det dumt å legge inn noe når man allerede har såpass størrelse, og stramme opp litt? Jeg føler meg helt ille uten bh, og helst da push up.. Man har bare ett liv, eller hva?

–Anonym

Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg svarer:

Det er vanskelig å gi noe generelt svar i ditt tilfelle. det vil i så fall komme an på de anatomiske forholdene, kroppsbygningen, og ikke minst personlige preferanser hos pasienten. I alminnelighet kan man likevel si at brystløft og proteser i kombinasjon fungerer dårligere jo større brystet er, fordi tyngden motvirker løftet. Ved større bryst vil man derfor anbefale brystløft alene eller protese alene for å gi brystet en mer fyldig fasong. Jeg anbefaler deg derfor en konsultasjon.

– Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Publisert: 2004.04.16 00:01