Spør legen: Sjelden eller ingen orgasme hos henne
Sjelden eller ingen orgasme hos henne
Jeg er en mann/gutt i min beste alder(slutten av tyveårene) som etter en god stund med "lausaktig opptreden", har funnet meg til rette med en fantastisk jente jeg kan dele alt med. Vi har vært sammen snart et år, og har i tillegg til et perfekt samliv (felles omgangskrets, verdier og interesser) hatt et fantastisk, åpent og lekent sexliv.
På grunn av min tidligere nevnte "opptreden" har jeg, etter min oppfatning, tilegnet et meg et relativt bredt repertoir og god teknikk og har aldri hatt noe problem med å få jenter "i mål". Dessuten har jeg alltid satt jentas nytelse veldig høyt og streber etter at hun skal få mest mulig ut av det ettersom det øker min nytelse! Min kjærestes erfaringsnivå var på et minimum da vi ble sammen (selv om hun er en veldig sensuell person), men hun gir meg hele tiden komplimenter for "håndverket", spesielt oralbiten og håndarbeidet og samt at jeg er relativt godt "utstyrt" (hun sier at hun nyter følelsen av måten jeg fyller henne på).
Alt høres jo perfekt ut, tenker du kanskje? Men uansett hva jeg gjør greier jeg ikke å få henne til å få orgasme. I begynnelsen kom hun titt og ofte, gjerne flere ganger i løpet av et samleie, men i det senere har det uteblitt. Og når jeg forsiktig hinter frampå om hun syntes det er synd at orgasmene uteblir sier hun bare at hun er fornøyd slik ting er. Det samme skjer når jeg spør om hun kan fortelle meg hva hun vil jeg skal gjøre. I det siste har jeg også merket en nedgang i lyst og jeg lurer litt på om disse to problemene er beslektet.
Det er ingen grunn til å mistenke noe sidesprang ettersom det egentlig har vært fysisk umulig. Alt er rett og slett perfekt, men ting hadde blitt enda mer perfekt om jeg bare kunne finne en løsning på dette problemet!
–Lykkelig bekymret
Gro Isachsen, Sexolog svarer:
Problemet er kanskje at du ser på hennes manglende orgasme nettopp som et problem. Det fører ofte med seg at partneren føler at hun/han må prestere en orgasme, ellers blir det hele oppfattet som et nederlag. For at hun skal være mest mulig avslappet og klarer å komme inn i den nødvendige flyt-følelsen må hun føle seg trygg, og det gjør ikke noen som føler de skal prestere. Derfor - ikke nevn at du forventer en orgasme, eller at du blir skuffet om hun ikke får det. Slik jaging etter orgasme fører til at orgasmen uteblir.
Det kan jo også hende at hun tidligere har spilt orgasme, bare for å glede deg. Dessverre er det mange som er kjempegode skuespillere, noe som kan virke temmelig ødeleggende for skuespillerens glede av sexen, siden de da kan gi signaler om hva som gjør godt for dem. Men ikke anklag henne for noe som bare blir en antagelse. Spør henne heller i klartekst hva hun synes er godt og prøv å lage en avslappet, nytende atmosfære når dere har sex.
– Gro Isachsen, Sexolog
Publisert: 2007.12.07 16:16