Spør legen: Han ''vil ikke'' ha oralsex med meg

Han ''vil ikke'' ha oralsex med meg

Hei! Jeg traff en flott fyr (han 33 år, jeg 38) for 6 uker siden og vi har truffet hverandre hver uke etter dette. Vi har herlig sex sammen, og det er stort sett det det hele går ut på. Han sier nå at han har spesielle følelser for meg, men vi stresser ikke noen av oss. Jeg tror virkelig at dette kan bli stort og derfor er jeg redd for å konfrontere ham med noe som kan gjøre ham usikker. Usikker er vel heller ikke rette ordet her?!

Greien er den at han kun har utført oralsex på meg én gang, og det var første gang vi hadde sex. Jeg syntes det var veldig deilig og lot ham forstå det, men jeg fikk ikke orgasme da. Siden den gangen har han aldri gjort det igjen. Litt barnslig kanskje, men jeg tør ikke spørre hva grunnen til dette kan være. Jeg har ofte oralsex med ham og han har selvfølgelig ingen problemer med det.

Hva tror du årsaken kan være? Prestasjonsangst pga. første gangen? Bare for å være helt korrekt; jeg er alltid nydusjet og ren nedentil når vi har sex.

–tillio

Gro Isachsen, Sexolog svarer:

En årsak kan være at han er usikker, siden du ikke fikk orgasme første gangen han prøvde. Dersom han har funnet andre måter som gir synlig bedre uttelling for deg, kan det være årsaken til at han ga opp etter en gangs forsøk. På en eller annen måte må du få til å fortelle ham at du gjerne ser at han gjentar forsøket. Fortsett å snakke om det. Foreslå det gjerne i klartekst. Kommunikasjon er utrolig viktig for å få fram den gode sexen.

Andre mulige forklaringer kan jo være at han er egoistisk, eller en større mottaker enn en giver i seksuelle situasjoner. En annen årsak kan være at han har sperrer for å gi oralsex, og at denne sperren ble over”døvet” av spenningen han opplevde da dere hadde sex første gangen.

Det er dessuten mange, også menn, som ikke liker oralsex.

– Gro Isachsen, Sexolog

Publisert: 2007.09.11 15:27