Spør legen: For vått under sex
For vått under sex
Jeg har hatt fast sex med den samme gutten i over et halvt år, og det har vært helt topp. Men tre ganger i det siste har det skjedd at etter noen få minutter har det plutselig blitt kjempevått. Det er ikke i forbindelse med orgasme fra noens side, og begge tror det er den andre parten siden vi ikke kjenner noe selv. Det er en mye tynnere væske enn både sæd og jentenes "naturlige glidemiddel", og kan nesten kjennes ut som vann.
Når dette skjer mister jeg helt lysten til å fortsette, men sist gang prøvde vi videre og det skjedde ikke igjen. Jeg skjønner ikke hva det kan være, og vil ikke ha det slik videre. Det har aldri skjedd noen gang før, og jeg har hatt mye sex med de jeg har vært sammen med. Det eneste nye som har skjedd i det siste er at jeg har begynt på zeracette p-piller og har ikke lenger mensen. Han har heller ikke opplevd dette før. Håper virkelig noen kan gi meg et svar?
–Fortvilet jente 2
Gro Isachsen, Sexolog svarer:
Slik du beskriver væsken som kommer, ligner den mest på væsken som kommer ved kraftig g-punkt-stimulering (tynn, blank og nesten helt luktfri). For mange skjer det uten orgasme. De som har forsket på g-punktorgasmen, hevder nettopp at væsken vanligvis kommer utenom orgasmeøyeblikket. Kan det være tilfellet her også?
Væsken strømmer i så tilfelle ikke fra skjeden, men fra urinrøret. Den kommer fra Skenes kjertler, som ligger mellom skjeden og urinrøret og er rester som kan ligne på mannens prostata. Væsken som kommer ved g-punktstimulering har også lignende konsistens som menns prostatavæske.
Prøv å finne ut hva slags samleiestillinger som gjør at væsken kommer. Er det når hans penis treffer hardt mot den fremre skjedeveggen mot klitoris? I tilfelle har du kanskje mye uforløst nytelse i form av g-punktorgasmer. Det er mulig dere klarer å utløse slike om dere stimulerer dette punktet mer intenst, kanskje også med fingre eller en g-punktsvibrator.
– Gro Isachsen, Sexolog
Publisert: 2007.09.03 09:57