Spør legen: Hun utro etter 7 år
Hun utro etter 7 år
Jeg har vært samboer med en jente i i syv år. Her for ca 14 dager siden fersket jeg henne med en "relativt" ung mann ( 6/7 år yngre en henne) og jeg må si at jeg gikk på en psykisk smell selv som jeg har søkt profesjonell hjelp for. Her for noen dager siden ønsket hun at vi skulle flytte vekk fra hvor vi bor ( Også grunnet at hun har fått jobb) og flytte sammen igjen fordi hun er såååå glad i meg. Til historien hører i korte trekk med at hun har mer eller mindre bodd helt gratis sammen med meg de siste tre år. Hun har tre barn og grunnet hun har hatt sosialhjelp har hun aldri kunne finne på noe "kjekt" sammen med barna det har undertegnede stått for. Det hører og med til historien at i forbindlese med påske så tok jeg mine to barn med på påskeferie, til hennes irritasjon, fordi jeg hadde ikke råd til alle seks. ( Dette er noe jeg aldri før har gjort) Merket at etter påaske så var hun noe kald mot meg og dette gikk relativt sterkt innpå meg, men tenkte som så at jeg skal nå ikke trenge meg på. For å skape helhetsbilde så må der sies at jeg sa hun måtte flytte for 8 mnd grunnet økonomiske årsaker, da jeg så det gikk nedoverbakke hele tiden med økonomien og jeg hadde ikke anledning til å ta hele ansvaret lenger. Da tok iallefall sosial/trygdekontor over for en periode. Etter denne perioden har vi allikevel vært "sammen" og f. eks på grunn av min dårlige samvittighet over at jeg ikke kunne ta dem med på påsketur kjøpte jeg nye sykler til hennes sønner (Noe de aldri har hatt). Må si at jeg er glad i jenten og har aldri gjort noe liknende mot henne ( beskyldes for å være flørten i blikket). Det hører og med at ca to - tre timer før jeg fersket henne så jeg henne, og la meg for enkelhets skyld kalle det elskeren hennes, ha en koselig stund i sofaen hennes hvor han satt i fanget hennes (langsmed sofaen) hvor hun strøk ham over håret. Da gikk jeg helt bananas i psyken og spurte om hun kunne være med ned til meg, noe hun gjorde. Spurte henne da, edru var vi begge hele denne aktuelle natten, om hun ville bli kvitt meg eller om hun ville ha meg. Hun svarte at hun ikke ville bli kvitt meg. Jeg spurte så om hun kunne gjort noe slikt (kos i sofaen) foran foreldrene eller barna noe hun måtte svare negativt på. Hun sa at hun ikke kom til å gjøre noe galt mot meg videre den kvelden. Og som jeg innledningsvis sa da fersket jeg dem ca to timer senere på en kanskje slu måte. Var helt i ulage og gikk rett og slett opp og utenfor soveromsvinduet og fikk med meg det meste, men markerte tydelig, slik det ikke var tvil, når jeg gikk.
Spørsmålet blir; jeg er meget usikker på, etter hennes svar om jeg i det hele tatt kan stole på henne eller om jeg er bare kjekk å ha når det gjelder praktiske og økonomiske problemer, eller om hun i det hele tatt mener det hun sier. Det hører og med til historien at både hun og elskeren er meget flotte personer og jeg hører vel med til middelklassen i tillegg til at jeg er fem år eldre enn henne.
HVA GJØR JEG HER: Begge( Iallefall jeg grunnet jeg har solgt leiligheten min) skal flytte innen en måned og flytter vi sammen må jeg selvfølgelig ta min halvdel (pluss jeg vet at jeg er dumsnill så det kommer til å bli mer). Men bryr hun seg i det hele tatt eller HVA....(hjelp)Håper dere skjønner og er det psykologen så må inn i bildet så gjerne det eller for for del et samarbeid bare HJELP
–norway37
Gro Isachsen, Sexpert svarer:
Det er vanekslig å gi deg svar på hva du bør gjøre, siden jeg ikke har hørt hennes versjon av historien. Slik du fremstiller saken, har hun gått over dine grenser ved å være sammen med en annen.
Jeg skjønner du er skeptisk til samboerskap siden hun lover noe i ett øyeblikk og handler tvert imot egne lovnader like etter.
For å få en bedre avklaring dere imellom er det kanskje en løsning å få en time på nærmeste familierådgivingskontor. Eventuelt kan dere sammen oppsøke psykologen slik at dere kan få en tredjeperson til å gi råd.
– Gro Isachsen, Sexpert
Publisert: 2004.06.17 14:15