Spør legen: Orgasme, hvor er du?
Orgasme, hvor er du?
Hei-jeg er en voksen,sexglad jente, Jeg og min deilige partner er nå oppgitt. Jeg klarer kun og oppnå orgasme når jeg onanerer. Selv. Han og jeg prøver virkelig, men jeg har tydeligvis en sperre - mentalt. Har du noen tips? Kanskje alternativ behandling, el. spesiell beføling, teknikker??? HJELP?
–nanna-too
Gro Isachsen, Sexpert svarer:
Så flott da! At du får orgasme for egen hånd. Det behøver ikke være en mental sperre eller en udugelig elsker som er årsaken til at du bare få orgasme på denne måten. Det er bare slik at de fleste kvinner vet best selv hvilke bevegelser, styrke, tempo osv. som skal til for at hun skal gå over fra platå- til orgasmefasen, når hun har sex.
Du kan selvsagt prøve å fortelle ham hva han kan gjøre trinn for trinn. Eller vise ham med hånda, men hvorfor ikke prøve med to ting på en gang. Prøv både å ha samleie, mens du kjæler med deg selv.
Det hender også jenter synes de enklere får orgasme av partner ved oralsex eller en vibrator. Det kommer litt an på hva slags styrke som skal til av kjærtegn. Der er alle kvinner ulike.
– Gro Isachsen, Sexpert
Publisert: 2004.03.16 11:05