Spør legen: For stor sexlyst

For stor sexlyst

Hei

Sexlysten dempes ikke med åra nei. Det kan jeg skrive under på.

Den river og "sliter" i meg hele tiden. Mensentider er jeg like kåt. Dette har faktisk blitt ett problem.

Visst har jeg elsker men han "makter" ikke meg snart lengre tror jeg. Og han er det man kaller seksuellt aktiv og "verdens beste elsker". Jeg har fantasert om flere elskere men det blir liksom med tanken. Jeg bruker mye hjelpemidler, det hjelper en stund .

Men resultatet er at sexlysten øker ytligere.

Har prøvd sølibat en periode men jeg trodde kroppen skulle eksplodere. Fikk problemer med psyken av ikke å få "lettet på trykket".

Jeg vet jo å sette pris på at kroppen fungerer særdeles seksuelt men det tar på det å aldri få nok. Våt og velsmurt er jeg bestandig.

Jeg klarer nesten ikke konsentrere meg om jobben .

Dette høres sikkert ut som en drømmetilværelse men det sliter også både for meg og elskeren.

Jeg har også lyst til å ha sex med min venninne selv om jeg ikke er lesbisk. Er veldig tent på henne som også gjør meg frustrert.

Med vennlig hilsen frustrert voksen jente på 36.

–dame36

Gro Isachsen, Sexpert svarer:

Helt enig, det høres som en drømmetilværelse, som jeg vil tro svært mange kvinner mistunner deg. Kvinner er statistik sett på sitt mest lystene når de er i slutten av 30-årene. Er det ikke bare å nyte din lyst da? Om du synes du belaster elskeren din for mye er onani en sunn aktivitet. Det gjør godt også.

Du er godt voksen og vet hva du gjør. Så om du ønsker å eksperimentere med dine andre preferanser, er det bare å prøve seg fram. Så lenge det du gjør er sikkert, sunt og samtykkende har du lov. Lykke til og nyt det!

– Gro Isachsen, Sexpert

Publisert: 2002.03.10 10:47

Spør våre fagpersoner

Sexolog

Gro Isachsen

Gynekolog

Mette Moen

Fra helseleksikon

Relaterte spørsmål og svar

Relaterte forum

Søk i spørsmål

Doktor Online har svar på over 50.000 spørsmål. Prøv et søk!