Spør legen: Skulderplager
Skulderplager
Heisann :-) Eg har skreve fleire innlegg her om mine hofteproblem, men eg har også slitt med smerter i høgre skulder i fleire år no. Eg har ikkje gått til legen med det, for eg har lite lyst på ein ny tur i MR-maskina.
Har ein sviande/brennande smerte/verk rundt skulder, går ned i overarm. Smerter i øverste del av skulderblad og ut mot skuldra. Ubehageleg å vaske håret, og å bruke handa i slike stillinger. Klarer det ei lita stund, men så "brenner" den på ein måte av. Heile tida kjenner eg ei slags mauring i handa, føler behov for å strekke og knipe i den.
Finner aldri ei god stilling om natta. Noko anna eg har lagt merke til, er at den vonde skuldra ser lengre ut enn den andre, og den henger meir. Andre rundt meg seier også at eg ser skakk ut.
Når eg står med handa hengande rett ned, så kjennest den vonde skuldra "slapp" jamført med den andre. Eg tenker ofte at det kunne vore godt å få lagt den i fatle, for å sleppe det "trykket".
Eg har aldri hatt plager med venstre skulder. Det siste året har det kommet knirkelyder og knepping i skulderområdet.
Kva trur du kan vere problemet her? Eg klarer snart ikkje gå slik lenger, tek smertestillande veldig ofte på grunn av plagene. Skal til kontroll hos ortopeden som opererte meg for trochanter tendinitt, kan eg ta opp plagene i skuldra då? Eller blir det feil å ta opp det, når det er hofta eg er der for?
Er litt usikker på korleis legene stiller seg til det ... Kva vil du anbefale meg å gjere?
–Sportyjente (26)
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege svarer:
Jeg tror vi leger (i hvert fall noen av oss) reagerer litt ulikt når vi blir konfrontert med problemer det "ikke var bestilt time" for. Det er en god idé å snakke med sykepleier på kontoret til ortopeden på forhånd.
Røntgenundersøkelser i hytt og pine bør man unngå p.g.a. mulig strålingsskade. De moderne apparatene i dag gir lite stråling, så veldig skeptisk bør du ikke være til en MR-undersøkelse. Men du kan vente til legen har sett på deg.
Slik du beskriver den vonde skulderen din, høres dette ut som en skikkelig skade. For eksempel skade av supraspinatus-senen kan arte seg slik. Rart at du ikke har merket skade i en eller annen akutt-situasjon. Det er klart at du bør undersøkes ordentlig. Lykke til!
– Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege
Publisert: 2010.01.20 13:14