Spør legen: Deling av utgifter når pappa skal ha barnet...
Deling av utgifter når pappa skal ha barnet...
Hei og hopp... Dette er kanskje helt feil forum, men jeg prøver allikevel. Min mann har alltså gått i fra meg. Og diskusjonen handler om deling av utgifter vedr. samvær på onsdager og annenhver helg. Jeg mener at loven om deling av utg. i forhold til samvær ikke betyr noe når vi bor 5 min fra en annen. Men han mener at vi skal "dele" på levering og henting, slik at "utgiftene" blir like!! Gjelder ikke disse reglene for foreldre som bor lang ifra hverandre eller ihvertfall må betale bompenger e.l.? Eller er det meg som er helt på jordet?
På forhånd takk :-)
–afytos
Solveig Vennesland, Familierådgiver svarer:
Hei!
Den nye regelen som nylig er innført, gjelder først og fremst deling av reiseutgifter mellom barnets to hjem.
Hvis dere krangler om utstyr som seng, leker, klær osv., kan dere lage en avtale. Klarer dere ikke å snakke om dette uten å krangle, råder jeg deg til å bruke en utenforstående. Familiekontoret har god erfaring med den slags.
Men husk at foreldresamarbeidet og loven om barn og foreldre, baserer seg på at dere begge må vike deres egne behov og se barnets.
– Solveig Vennesland, Familierådgiver
Publisert: 2002.04.16 10:47