PARENT_SINGLE

Spør legen: Rift ødelegger sexlivet

Rift ødelegger sexlivet

I januar fikk jeg en rift i underlivet etter samleie. Denne riften nekter å gro!

Vi har prøvd å gå både 2 og 3 uker uten noe berøring der nede. Det ser ut som det har grodd, men så fort vi har sex så revner det igjen! Jeg er så lei nå!

Jeg har vært hos gynekolog, og ble rådet til å smøre med olje morgen og kveld fordi det er så tørt der nede, og at det kanskje er derfor det ikke gror.

Nå har jeg smurt med ojle morgen og kveld i 2 måneder og avstått fra sex i 3 uker, men det har ikke hjulpet.

Finnes det noen andre måter å få det til å gro på?? Jeg har to barn - med første ble jeg klippet-grodde helt fint. Med andremann fikk jeg ikke så mye som en millimeter med rift! Men denne lille, kjempe vonde riften her...den gir seg ei!

–MUM

Mette Moen, Gynekolog svarer:

Det kan dreie seg om det man betegner som en ’fissur’. Det er en svakhet i huden som det er vanskelig å hindre. Du kan forsøke med hemoroide-salve som kan kjøpes uten resept (for eksempel Scheriproct).

Massering av området så det blir mer elastisk, er også en mulighet, men det finnes ikke noe middel som er 100% effektivt.

– Mette Moen, Gynekolog

Publisert: 2010.08.30 10:04

Spør våre fagpersoner

Sexolog

Gro Isachsen

Relaterte spørsmål og svar

Relaterte faktaartikler

Relaterte forum

Søk i spørsmål

Doktor Online har svar på over 50.000 spørsmål. Prøv et søk!